Bridget Jones: a második bőr
Kövér nõ, sovány siker (2004. december)
A másodszor is tizenöt kilós hízókúrára fogott Renée Zellweger megint úgy szétpüffedte magát, hogy kedvenc nőcilapunkban, a Elle-ben már megtippelni se tudom, vele illusztrálták-e a cikket. Mármint normál alkatú énjével. És – előrebocsátva a konklúziót, hogy az Olvasót maga alatt vágó kritikánk akár átugorható is legyen – taszítóbb ez a Bridget, mint amennyira vonzó, hogy megtudjuk, mi lett vele aztán. A második bőr impressziói alant – legközelebb már Colin Firth vagy Hugh Grant se vállalhatja. A nézők meg végképp nem. Szerintem az alapfilmet még a tarisznyás-gömbölyű cipős-norvég mintás pulóveres filozófushallgatók is látták, akik áthallgatnak a néprajz szakra. A duci lány, akinek személyében Holywood végre nem csont-plasztik-szilikon macát pumpált főszereplővé, tulajdonképpen minden pasihoz elért egyszer. Igen, az első rész végén sikerült meghódítania a konzervatív, nem szegény, ám vérszegény ügyvédet is. Az új moziban csak hat héttel van később, és a negyvenkettedik aktus után kezdődnek a problémák. A filmmel is kezdődnek. Ami először vicces volt, mert életszagúra sikerült (pl. bugyi- és ruhaválogatás randevú előtt), az már nem vicces, mert a strassbourgi cigánysoron ízlésesebb ruhákba öltöznek, és természetesebbek, mint ahogy Bridget kisasszony lerohangál az esőben egy számára is idegen taxis elé az utcára, pördülni egyet. Mindig fixre fogadható, hogy a képtelenül összekoszolódott, beféltékeny-kesedett csajszi súlyos tölgyfaajtók mögé lépve diplomáciai tárgyalások, ezerügyvédes pusmogások közepébe toppan. Attól amúgy is borsódzik a hallójáratunk, ha poénra poénnal válaszolós párbeszédeket sikerül a forgatókönyvíró manufaktúrákban gyártani. Mi már akkor tudjuk, hogy a tipikus izomfiú Bangkokban csempészárut sóz Jonesra, s mi már rögtön azt is tudjuk, hogy egy kelet-ázsiai női börtön tán nem ennyire tiszta, hangulatos, és mindenféle konzumáruk odacipelésére, Madonna-klipek tánctanítására berendezkedett. Biztos buzis butaság, de itt csakis Hugh Grant a király, hisz a nagyfranc baromilezser tévésztárt nagyfranc baromilezser filmsztár alakítja. A beszólások közül pedig az a kedvencünk: mindenkinek jár irgalom, mindenkit fel kéne támasztani – kivéve Hitlert! Mivel a végén kiderül, hogy a szilikon-plasztik-zörgőcsontú-melletlen karakterszereplő ribanc nem Bridget pasijára hajt, hanem valaki egész MÁSRA, ekkora filmes bénaság láttán bővítünk a mondaton: jessz, mindenki, kivéve a Bridget Jones-sztorit és Hitlert. Jó csapat ez – csak a harmadik bőrbe nehogy Dolfit is bevarrják.
|