Bemutatjuk az Alfa Romeo GT-t
Teszteletlenül (2004. május) Megújult lapunk trendivé válásának fontos lépcsője, hogy mostantól mi is rátegyük politikától izzadt kezeinket a hazai autópiac ütőerére. Nekiveselkedve a feladatnak mivel is kezdhetnénk mással, mint az Alfával... Ebben a hónapban a most tavasszal Magyarországon bemutatott Alfa Romeo GT-t szerettük volna tesztelni. De sajnos a professzionalizmus a legnagyobb szándékunk ellenére sem szegődött a nyomunkba. Hiába a telefonos egyeztetés, hiába a lefixált tesztvezetés, a megbeszélt időpontban tesztautónknak más elfoglaltsága akadt. Így hát maradt a szalonspicc. A szalonban aztán megnyugodhattunk, ez a kocsi önmagáért beszél. Olyan, mint egy gyönyörűen felöltözött nő az utcán. Nincs mit hozzátenni. Magunkon kívül. Sőt még azt sem bántuk igazán, hogy nem próbálhattuk ki. Ilyen belépő után a tesztvezetés már biztos, hogy csalódást okozna. Hasonlóan a példabeli gyönyörű nőhöz, akit néha bűn megfosztani a ruháitól. Ellentétben mondjuk a Hondával, ami ahhoz a nőhöz hasonlít, akivel több időt tölt az ember az ágyban, mint az utcán. No de térjünk vissza az Alfához. Az első ránézésre látszik, hogy a formát és a külsőségeket megálmodó Bertone design – csapat nem mutyiból kapta a munkát a Fiat csoporttól. Ezt a tökéletesen kidolgozott vonalvezetést még matchbox-kivitelben is megsüvegelnék minden menő óvodában. És bár a GT prospektusa szerint az autó oldal- és hátulnézete „az egészségesen agresszív stílust” követi, mi inkább a sportosan elegáns jelzőkre szavaznánk. Annál is inkább, mert egy vezető- és utasoldali relációban az „úgy szájbaverlek, hogy felreped az állad” helyett inkább a „jó, akkor ma délután találkozzunk az aquincumi squash pályánál” párbeszédet tudnánk elképzelni. Az Alfa formatervezői az autó orrán található pajzs alakú hűtőmaszkra jól hangsúlyozott ezüst sújtásokat tettek. Olyannyira, hogy a politikailag érzékenyebb elemzők akár Szabó Albert vagy a Vér és Becsület keze nyomát is gyaníthatják az új árpádsáv-imitáció mögött. A teljes orrszerkezet egyébként tökéletesen emeli ki az autó ördögi vonásait. Elhúzott lámpák, fekete rácsok, padkaszintre szerelt indexlámpák karakteres élénkséget adnak az autónak. Ép testben ép lélek, tartották a régi rómaiak, de az újak is megfogadták a tanácsot. Az autó külseje harmóniában van a belső tér vonalaival. A műszerfal fekete és krómezüst kombinációja, az ízlésesen megtervezett kör alakú kijelzők, a jakuzzik kényelmét megidéző bőr ülések teljesen szükségtelenné teszik a Wunderbaum, a bólogató kutya, a kilós rózsafüzér vagy akár Maruzsi Team matricák használatát. Ezzel egyszerűsítve le a sufnituningban megfáradt hazai autós társadalom belsőépítészeinek feladatát. Persze az ára korántsem mérsékelt. Sőt a félreértések elkerülése végett még Daewoo Matizt sem számítanak be egyelőre egyetlen akcióban sem. Azonkívül így tavasszal a tarisznyás bölcsészeknek is inkább valami könnyebben finanszírozható csajozási trükkön kell törniük a fejüket, ugyanis egy komplett öt évfolyamos néprajz szak egész évi tandíjhitele is csak az alapfelszereltségű kivitelre lenne elég. Bár ez is magába foglal 2000 cm3-t, 165 lóerőt és 6.3 literes átlagfogyasztást, függönylégzsákokat, klímát, ABS-t, VDC-t és sok apró hasznos kütyüt. Pénztárcakímélés végett nekik inkább a „Ne haragudj, megmondhatom mennyi az idő…” felütésű ismerkedési panelt javasoljuk. Az autót brókereknek, kábelezésben megfáradt valutaügynököknek, Torschluß-pánikban szenvedő ötvenes ügyvédeknek (nekik kifejezetten a piros színűt), jól menő étteremtulajdonosoknak és hosszabb ideig Olaszországban élt diplomatáknak ajánljuk. Az autóban kifejezetten ellenjavalt a bajusz és a focistahaj viselése, sőt célszerű kerülni a műbőr autóstáskát és az atlétatrikót is. Viszont bebújós makkoscipő zokni nélkül a latin tempóra való tekintettel – bár határeset – elfogadható. Összefoglalásként megállapítható, hogy autóskártya játékban az új Alfa Romeo GT külalakra mindent visz. A többi meg csak technika kérdése.
|