OFFLINE | puncs |
Bemutatjuk az Alfa Romeo GT-t
Teszteletlenül
(2004. május)
Meg­újult la­punk tren­di­vé vá­lá­sá­nak fon­tos lép­cső­je, hogy mos­tan­tól mi is rá­te­gyük po­li­ti­ká­tól iz­zadt ke­ze­in­ket a ha­zai au­tó­pi­ac ütő­eré­re. Ne­ki­ve­sel­ked­ve a fel­adat­nak mi­vel is kezd­het­nénk más­sal, mint az Al­fá­val...

Eb­ben a hó­nap­ban a most ta­vas­­szal Ma­gyar­or­szá­gon be­mu­ta­tott Al­fa Romeo GT-t sze­ret­tük vol­na tesz­tel­ni. De saj­nos a pro­fes­­szi­o­na­liz­mus a leg­na­gyobb szán­dé­kunk el­le­né­re sem sze­gő­dött a nyo­munk­ba. Hi­á­ba a te­le­fo­nos egyez­te­tés, hi­á­ba a le­fi­xált teszt­ve­ze­tés, a meg­be­szélt idő­pont­ban teszt­au­tónk­nak más el­fog­lalt­sá­ga akadt. Így hát ma­radt a sza­lon­spicc.
A sza­lon­ban az­tán meg­nyu­god­hat­tunk, ez a ko­csi ön­ma­gá­ért be­szél. Olyan, mint egy gyö­nyö­rű­en fel­öl­tö­zött nő az ut­cán. Nincs mit hoz­zá­ten­ni. Ma­gun­kon kí­vül. Sőt még azt sem bán­tuk iga­zán, hogy nem pró­bál­hat­tuk ki. Ilyen be­lé­pő után a teszt­ve­ze­tés már biz­tos, hogy csa­ló­dást okoz­na. Ha­son­ló­an a pél­da­be­li gyö­nyö­rű nő­höz, akit né­ha bűn meg­fosz­ta­ni a ru­há­i­tól. El­len­tét­ben mond­juk a Hon­dá­val, ami ah­hoz a nő­höz ha­son­lít, aki­vel több időt tölt az em­ber az ágy­ban, mint az ut­cán.
No de tér­jünk vis­­sza az Al­fá­hoz. Az el­ső rá­né­zés­re lát­szik, hogy a for­mát és a kül­ső­sé­ge­ket meg­ál­mo­dó Bertone de­sign – csa­pat nem mu­tyi­ból kap­ta a mun­kát a Fi­at cso­port­tól. Ezt a tö­ké­le­te­sen ki­dol­go­zott vo­nal­ve­ze­tést még matchbox-kivitelben is meg­sü­ve­gel­nék min­den me­nő óvo­dá­ban. És bár a GT pros­pek­tu­sa sze­rint az au­tó ol­dal- és há­tul­né­ze­te „az egész­sé­ge­sen ag­resszív stí­lust” kö­ve­ti, mi in­kább a spor­to­san ele­gáns jel­zők­re sza­vaz­nánk. An­nál is in­kább, mert egy ve­ze­tő- és utasoldali re­lá­ci­ó­ban az „úgy szájbaverlek, hogy fel­re­ped az ál­lad” he­lyett in­kább a „jó, ak­kor ma dél­után ta­lál­koz­zunk az aquin­cu­mi squash pá­lyá­nál” pár­be­szé­det tud­nánk el­kép­zel­ni.
Az Al­fa for­ma­ter­ve­zői az au­tó or­rán ta­lál­ha­tó pajzs ala­kú hű­tő­maszk­ra jól hang­sú­lyo­zott ezüst súj­tá­so­kat tet­tek. Oly­annyi­ra, hogy a po­li­ti­ka­i­lag ér­zé­ke­nyebb elem­zők akár Sza­bó Al­bert vagy a Vér és Be­csü­let ke­ze nyo­mát is gya­nít­hat­ják az új árpádsáv-imitáció mö­gött. A tel­jes orr­szer­ke­zet egyéb­ként tö­ké­le­te­sen eme­li ki az au­tó ör­dö­gi vo­ná­sa­it. El­hú­zott lám­pák, fe­ke­te rá­csok, pad­ka­szint­re sze­relt in­dex­lám­pák ka­rak­te­res élénk­sé­get ad­nak az au­tó­nak.
Ép test­ben ép lé­lek, tar­tot­ták a ré­gi ró­ma­i­ak, de az újak is meg­fo­gad­ták a ta­ná­csot. Az au­tó kül­se­je har­mó­ni­á­ban van a bel­ső tér vo­na­la­i­val. A mű­szer­fal fe­ke­te és króm­ezüst kom­bi­ná­ci­ó­ja, az íz­lé­se­sen meg­ter­ve­zett kör ala­kú ki­jel­zők, a jakuzzik ké­nyel­mét meg­idé­ző bőr ülé­sek tel­je­sen szük­ség­te­len­né te­szik a Wunderbaum, a bó­lo­ga­tó ku­tya, a ki­lós ró­zsa­fü­zér vagy akár Maruzsi Te­am mat­ri­cák hasz­ná­la­tát. Ez­zel egy­sze­rű­sít­ve le a sufnituningban meg­fá­radt ha­zai au­tós tár­sa­da­lom bel­ső­épí­té­sze­i­nek fel­ada­tát.
Per­sze az ára ko­ránt­sem mér­sé­kelt. Sőt a fél­re­ér­té­sek el­ke­rü­lé­se vé­gett még Dae­woo Matizt sem szá­mí­ta­nak be egy­elő­re egyet­len ak­ci­ó­ban sem. Azon­kí­vül így ta­vas­­szal a ta­risz­nyás böl­csé­szek­nek is in­kább va­la­mi könnyeb­ben fi­nan­szí­roz­ha­tó csa­jo­zá­si trük­kön kell tör­ni­ük a fe­jü­ket, ugyan­is egy komp­lett öt év­fo­lya­mos nép­rajz szak egész évi tan­díj­hi­te­le is csak az alapfelszereltségű ki­vi­tel­re len­ne elég. Bár ez is ma­gá­ba fog­lal 2000 cm3-t, 165 ló­erőt és 6.3 literes át­lag­fo­gyasz­tást, füg­göny­lég­zsá­ko­kat, klí­mát, ABS-t, VDC-t és sok ap­ró hasz­nos kütyüt. Pénz­tár­ca­kí­mé­lés vé­gett ne­kik in­kább a „Ne ha­ra­gudj, meg­mond­ha­tom men­­nyi az idő…” fel­üté­sű is­mer­ke­dé­si pa­nelt ja­va­sol­juk.
Az au­tót bró­kerek­nek, ká­be­le­zés­ben meg­fá­radt va­lu­ta­ügy­nö­kök­nek, Torschluß-pánikban szen­ve­dő öt­ve­nes ügy­vé­dek­nek (ne­kik ki­fe­je­zet­ten a pi­ros szí­nűt), jól me­nő ét­te­rem­tu­laj­do­no­sok­nak és hos­­szabb ide­ig Olasz­or­szág­ban élt dip­lo­ma­ták­nak ajánl­juk.
Az au­tó­ban ki­fe­je­zet­ten ellenjavalt a ba­jusz és a fo­cis­ta­haj vi­se­lé­se, sőt cél­sze­rű ke­rül­ni a mű­bőr au­tós­tás­kát és az at­lé­ta­tri­kót is. Vi­szont be­bú­jós makkoscipő zok­ni nél­kül a la­tin tem­pó­ra va­ló te­kin­tet­tel – bár ha­tár­eset – el­fo­gad­ha­tó.
Ös­­sze­fog­la­lás­ként meg­ál­la­pít­ha­tó, hogy au­tós­kár­tya já­ték­ban az új Al­fa Romeo GT kül­alak­ra min­dent visz. A töb­bi meg csak tech­ni­ka kér­dé­se.



Így tetszett a cikk:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Felhasználónév: Jelszó:
Ha hozzá szeretne szólni regisztrált felhasználóként a felsorolt témákhoz,
de még nem regisztrált, kattintson ide!
ÚJ ÜZENET    

A hozzászóló neve
(nem regisztrált felhasználó esetén):    
Az üzenet tárgya:    
Az üzenet szövege:    
  

Szóljon hozzá a fórumban!

  #1: _valaki (2007. -0. 1-. 07: 1)  

bxhdfjsdjg

  
  Válaszok struktúrája


Szeptembertől Reakció néven jelenik meg az UFi. Mi a véleménye az új címről?
Az UFi jobb volt
Tetszik, de az UFi is jó volt
A Reakció jobb cím
Egyik sem tetszik
A szavazás állása
   Vadász János
   Népszabadság
   Wass Albertről
   Pörzsölő szeretet
   Lendületben a reakció
   Városba zárva
   
   
    Yann Martel: Pi éle­te
    Más a lelkem
    Érdekvédők
    Éles váltás
    Egy õszinte hang

    Kizökkent az idő
    Tisza István és az elsõ világháború
    Wass Albertről
    Pörzsölő szeretet
    „A két Huszár”