Gondolatok a Kárpát-medence csakráiról és a nagytuti birtokosairól
A sumérok a spájzban vannak! (2003. november) Nem vigyáztunk, és most bekövetkezett. Elhanyagoltuk, és most már burjánzik. Divattá vált „úri középosztályi” körökben, sőt, már kicsordul a képernyőkön és az újságoldalakról is. Mi azonban bánatunkat nem dalban mondjuk el, hanem néven nevezzük a zabolátlan kiskamaszt: ez az elszabadult rém a magyar őstörténet egy bizonyos fajta értelmezése, a szittya, olykor sumér (bizonyos lánglelkű megagondolkodók szerint szumír vagy szumér) leszármazás. Oké-oké, ismerjük el, ma már tényleg snassz úgy bemutatkozni társaságban, hogy értékesítési menedzser vagyok egy multiindoeurópai cégnél, vagy nukleár R’n’B-zenegyűjteményem van, illetve siklóernyőzés után mindig raftingolok egyet. Ez smafu, most olyan vaker a procc, hogy „az őseim sámánok voltak, én is hat ujjal születtem”, sőt, az über-császárok a harmadik mondatban megsúgják, hogy a bal vállukon kicsiny turulmadár alakú csont nőtt, amely, ha csakra közelébe ér, vijjogni kezd, s az illető rögtön megnyitja belső kapuit az Anyaföld által transzmittált energia előtt. Ezek az emberek rendszerint előadásokra hívnak, ahol többnyire nagy tudású, de elhallgattatott, egyetemekről eltávolított, kiutált emberek terjesztik a Tan-t. Először még csak pedzegetik, hogy abcúg finnugor eredet, és különben is, magyar leheletből keletkezett a naprendszer. A második alkalommal jönnek a teljes kelet-európai síkságot (ejtsd: steppét) módszeresen beszáguldozó ősök, akik között csak tiszta vérvonalú szittyák voltak, még véletlenül sem keveredtek senkivel, pedig állandóan csábos iráni, szláv és germán csajok villantották fel nekik bokáikat a szomszédból. Csak az utókor gonosz erői nyomták el az ősmagyarokat, mert annyira fényesek voltak, hogy mindenki irigy lett rájuk, és könyörtelen bosszút állnak folyamatosan azóta is, nehogy fényes örökségük tudatára ébredjenek. A harmadik előadás után az előadó közli a jelenlévőkkel, hogy ők már beavatottak, mert nem riadtak meg az igazságtól, így megtudhatják azt is, hogy a magyarok építették a mezopotámiai zikkuratokat, majd némi túra után elmentek Egyiptomba piramisokat építeni. Ez a modell annyira bevált, hogy Közép-Amerikában is tendert nyertek vele eleink. Az más kérdés, hogy a reakció erről azt terjeszti, hogy holmi indiánok építették. Közben egy csapat művészi hajlamú építész a Húsvét-szigetekre tévedt, ahol néhány nagy arcot megszobortak a késői felfedezők örömére. A főcsapat pedig otthonról elindult hazafelé, a Kárpát-medencébe, mert persze mondanunk sem kell, transzcendens üzenet jelezte, mikor kell behúzni a patások fékjeit (lásd csakra, csakra, csakráléptünkahelyesútra). Ja, és a lényeg: a sok-sok eltévelyedett, megmételyezett agyú görög, római, frank, bizánci, stb. történetíró mindig más neveken jegyezte le eleinket, de ismét csak azért, hogy elhomályosítsa dicsőségünket. A lényeg, hogy az ősök ennek ellenére megőrizték autochton kultúrájukat, nem vették át a gagyit, és csak pozitív hatással voltak minden útjukba kerülő populációra. Ha ezeket az embereket próbáljuk részletekről kérdezni a Tan-ról, azt sokszor személyük és nemzetük elleni támadásként érik meg. Pedig ők csak élni akartak őszintén – ahogyan Imrik igric de genere Zámbó is megénekelte – gyönyörű célok felé akartak futni, és érni őket el… Emigráns történészek, ahogyan a hivatalos establishment hívja őket, persze minimális tájékozottság nélkül lazán megállapítják, hogy a közép-amerikai otavaro indiánok valójában magyarok, a piramisépítők kései leszármazottai, és a törzsnév helyes feloldása természetesen az „odavaló”. Vagy idézzünk egy másik kedvencet a teljesség igénye nélkül: egy Ausztráliába szakadt hazánkfia egy Ocserki nevű tudós gazdag munkásságára hivatkozott a kelet-európai régészet emlékei kapcsán. A kellemetlen csupán az, hogy az „ocserki” vázlatokat jelent oroszul. Félretéve a – jogos – kritikát, azért meg kell hagyni, a hivatalos őstörténeti állásponton valóban van finomítanivaló, csak nem az és nem annyi, mint a sumerszittyapártushunavar szimpatizőrök állítják. Számos magyar történész és egyetemi oktató számára még mindig ismeretlen az etnogenezis-alapú megközelítés módszertana, az ókori és középkori forrásokat magas katedrát birtokló tanárok modern angol, francia és német fordításokból ismertetik és az alapján értelmezik, és ismét sokan egyáltalán nem veszik a fáradságot, hogy nyelvészként, régészként vagy művészettörténészként a másik tudomány szakirodalmába merüljenek. S itt engedtessék meg egy apró frocli a hivatalos álláspont felé is! Egy bebetonozott régészvezér könyve – egyetemi segédkönyv! – részletesen írja le a lelőhelye után rosztovkai késnek nevezett tárgyat, amelynek markolatdíszén „szamár mögött síelő pásztor” látható. Mivel az illető kevéssé tájékozott a néprajzban, ill. a mezőgazdaságban, nem ismerhette fel, hogy az ábrázolás a szamárfejést ábrázolja. Egy dolog közös a sumerológusokban és a „hivatalos”-nak tekintett őstörténetírás művelőiben: mindegyik tábor tagjai utálják, ha cáfolják vagy kritizálják őket. Pedig láthatunk néhány élő példát arra, milyen torzulást eredményezhet akár egy személyiségben, akár egy közösségben, ha az nem képes fogadni a környezetéből érkező visszajelzéseket. Mindent összegezve egy, a pszichológiából kölcsönzött mondattal biztatjuk az ős- és koratörténettel foglalkozókat: ahhoz, hogy pozitív feedbackjük legyen a feeling során, nyitottnak és adaptívnak kell maradniuk.
|