Annie Lennox: Bare (2003. augusztus) A nevezett hölgyet lehet szeretni, lehet nem szeretni. Pedig nem akar megosztani – csak valahogy így alakult. Lehet, hogy azért, mert a nevezett hölgy csúnya. És most, hogy elhagyta az ötvenet… szóval igen. És most, hogy nyolc év után (Medusa, feldolgozáslemez – 1995) tért vissza, sőt: tizenegy év után saját anyaggal (Diva – 1992), bizony, Annie Lennox szebb, mint valaha, és szebb, mint bárki más. Aki tudja, tudja, aki nem, az tudja meg: a művésznőnek személyes tragédiákkal telt az elmúlt évtizede, néhány éve sikertelenült próbálta feléleszteni a boldogult eurythmics-es időket. Mi a legjobb, legelegánsabb módszer? Leül dolgozni. Hadd hangsúlyozzam még egyszer: teccenek tudni, mennyit jelent egy könnyűzenei karrierben egy évtizednyi kihagyás? A Diva idején még a New Kids is tartotta magát. De lássuk inkább az új lemezt, elvégre zenéről beszélünk, annak a legklasszikusabb értelmében, nem pedig majmokról. A Bare elszállt, és mégis feszesre fogott meztelenség. Ötven felé megindul a bőr: Annie összehúzta, és rájött, hogy szebb így. A Művésznő legjobb lemezével van dolgunk, és ez nem csak lemez, ez: Mű. Halljuk majd a rádiókban a Pavement Crack című slágert, halljuk a többit is (van elég – Honestly, Bitter Pill, Twisted), de ne tévesszen meg, hogy ugyanúgy jut el hozzánk, mint a többi, stúdióban összehozott anyag. Elég csak meghallani Annie Lennox minden eddiginél szebb hangját (a keverésnél nagyon figyeltek, hogy fókuszban legyen), hogy tudjuk, honnan származik a Bare. Tényleg ne haragudjon senki az égbe emelésért: olyan ember írja ezt a cikket, aki egy hónappal ezelőtt agyonütötte volna azt, aki Annie Lennoxot hallgattat vele. Hát nem megtörtént a baj? De az év lemeze előtt illik fejet hajtani.
-
|