OFFLINE | intro | vezér
Az első szavazatok
(2005. szeptember)
A konzervatív jobboldal kösse fel a gatyáját, mert egy bátor, értékeket bemutató kampányt indít az MSZP. Nálunk nem divat az a vezérimádat, amit a Fideszben Orbán Viktorra építenek – nyilatkozott oda egy bulvárlapnak a napokban Újhelyi István.

Emellett arról is beszélt, hogy „felméréseik szerint” a 18-20 évesek között a kormánypártok támogatottsága meghaladja a Fideszét (a három legnagyobb közvéleménykutató adatai alapján ugyanakkor ebben a korosztályban 2-3-szor annyian szavaznának a Fideszre, mint a szocialistákra). Kis utánajárással kideríthető, hogy „felméréseiken” jó eséllyel a Felsőoktatási Kutatóintézet Sziget Fesztivál-kutatását érti, melyet miniszteri megbízottként ő maga koordinál.
Újhelyi megbízatásából is látható, hogy a kormánypártok jelentős energiákat (és közpénzeket, ugyebár) mozgósítanak a fiatalok, közülük is különösen az első választók meggyőzésére. Ki-ki a maga képességei és vérmérséklete szerint igyekszik hozzájárulni a sikerhez. Az MSZP épp a napokban indította „Magyarországon soha nem látott”, kifejezetten a fiatalokat megcélzó imázskampányát, melynek keretében Cosmóhoz és CKM-hez csomagolt ingyencédével, valamint kétes frissességű óriásplakátokkal igyekeznek belopni magukat az ifjonti szívekbe.
A kormánytagok közül Gyurcsány Ferenc kormányfő tolja a legnagyobb elánnal a biciklit: végighaknizza a nagyobb fesztiválokat (a Sziget csak egészségügyi okokból maradt ki), köszöntőt és Alkotmányt küld az érettségizőknek, tanévet nyit a Műegyetemen. Látszik, hogy nagyon akar, de a szereplései nem egyszer a Jófej Apukára emlékeztetnek, aki gimnazista fiai társaságában olyan szavakkal igyekszik igazolni fiatalosságát, mint „kafa”, „frankó” és „tuti”. Szívén viseli a következő nemzedékek sorsát Bozóki András NKÖM-tárcavezető is, aki akár saját testével is megvédelmezné őket alkoholista apjuktól és a polgári körös papoktól (külön felhívnánk az SZDSZ Szakállasbácsi-díjat osztogató kuratóriumának figyelmét a miniszter úr nagyszerű teljesítményére, amivel egyetlen mondatban képes a fiatalokat és az egyházakat is megsérteni).
Az ellenzék részéről egyelőre nem érkezett válasz a Fidesz fő bázisának számító korosztályok meghódítására indított kormányzati hadműveletekre. Orbán Viktor Kőszegen hosszan beszélt ugyan az első szavazók jelentőségéről, de a privatizációra vonatkozó három mondatával szemben ez semmi visszhangot sem keltett. A legnagyobb ellenzéki pártnál egyelőre elsősorban a párttal szimpatizáló ifjak alacsony részvételi hajlandósága okozhat fejtörést a kampányért felelős csapatnak. Hiába ugyanis a rokonszenv, ha mindez nem ölt testet szavazatokban 2006-ban.




Kapcsolódó letölthető archív fájlok:
UFi 2005. szeptember (1130 kbyte)


Így tetszett a cikk:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Felhasználónév: Jelszó:
Ha hozzá szeretne szólni regisztrált felhasználóként a felsorolt témákhoz,
de még nem regisztrált, kattintson ide!
ÚJ ÜZENET    

A hozzászóló neve
(nem regisztrált felhasználó esetén):    
Az üzenet tárgya:    
Az üzenet szövege:    
  

Szóljon hozzá a fórumban!

Szeptembertől Reakció néven jelenik meg az UFi. Mi a véleménye az új címről?
Az UFi jobb volt
Tetszik, de az UFi is jó volt
A Reakció jobb cím
Egyik sem tetszik
A szavazás állása
   Vadász János
   Népszabadság
   Wass Albertről
   Pörzsölő szeretet
   Lendületben a reakció
   Városba zárva
   
   
    Yann Martel: Pi éle­te
    Más a lelkem
    Érdekvédők
    Éles váltás
    Egy õszinte hang

    Kizökkent az idő
    Tisza István és az elsõ világháború
    Wass Albertről
    Pörzsölő szeretet
    „A két Huszár”