Madmoiselle Marceau, ráncba szedve
Maradok! (2004. augusztus) Sokaknak kamaszkori bálványa, nekem első gondolati bűnöm, fantáziaszegény eltévelyedésem a szép francia színésznő. És nemcsak a Házibulik miatt, dehogy! Sose esnék a távpedofília bűnébe: azokról a mozikról egy hamvas bájú, de mégiscsak gyereklány mosolyog vissza. Nem. Nálam a Kellemes húsvéti ünnepeket! c. vígjátékkal indult a szerelem, a szexis, már megnyúlt lánycicával, aki egy az egyben hihetőn őrjíti meg a kaput éppen bezárt Belmondo típusát. Hosszú, elhúzódó kapcsolat a mienk, azóta, majd’ húsz éve tart, nagy titokban, persze. Még Sophie sem tudja. Ma megint rá gerjednek a jegyvásárlók: francia filmtől igazán nem várható módon beharangozva érkezett a Maradok! c. kevély című komédia. A benne pillanatok alatt kiszögeződő szerelmi síkidom másik kettője, a két pasas (ma már muszáj ezt gyorsan leírni, a fene tudja különben), szóval a két férfi kevés szót érdemel. Ámde mégis, hogy felrajzoljuk tárgyunkat, tessék. Egyikük Sophie férje, menő építőipari multicég harmadik embere, az a fajta, akinek még sokat kell utaznia, de már semmit se csinál, mégis töméntelent keres. Unalmának útjába stewardessek és más delikátok kerülnek, utóbb már mindenki tudja, hogy aki vezetőtársait a színfalak mögött fúrogatja, az az ágyban is hátulról keresi a megoldást, hm. A feleség eközben még inkább manikűrözi magát, ennek tudható be, hogy vietnámi homokosfilmekre jár, miközben mellette onanizál egy kedves, izmos nézőtársa. Na, ekkor lép oda a semmiből odateremtett forgatókönyvíró, akinek mégse tetszik ez a performansz, és megverekszik a mutogatós hústoronnyal. Szó szót követ, Sophie összebútorozna a herénvert lágylélekkel, apuka meg két híd és három légikísérő közt nem érti, mi is a baj. Na, eddig működik a film, tovább illetlenség volna mesélni is. De előrejelzem, hogy ekkor alaposan elromlik: indul a férj maradok-hadművelete, minden ábrázolt/sejtetett érzelmi alap nélkül, hibák belátása híján. Akkor gondoljon intő szavaimra az Olvasó, ha a szépség és a nyálgép kipilledt teste mellé a részeg építőmester bújik be, és két férfitest – merő félreértésből, naná – egymásnak feszül. Onnantól rossz a film, se poén, se hitel. Se Sophie. Bálványom (addig tehetségéhez méltón, jól játszva) egészen lefogyva, megráncosodva, innentől üde griberlik helyett fáradt Mariana-árkokkal arcán asszisztál az idétlen második félidőhöz. A magam részéről akármennyire anakronisztikus, sőt az augusztusnak is ellentmond, a húsvéti ünnepek kellemeinél – és a régi Sophie mellett maradok. De maradok!
|